Diaris de Borneo, dia 4

Al matí assistisc a Kun a classe altre cop, és de l’entesa entre cultures, i faig altre discurs de l’important que és viatjar i la diversitat cultural. Pense que no és bo que gaste el temps en això ja que no em donarà temps d’arribar a l’eclipsi, però no puc deixar d’ajudar a un amic i ampliar la percepció dels estudiants de com important és la diversitat.

Als estudiants els encantaencant.fer-se fotos amb mi, està sent la norma. Cal adoptar la mentalitat de calebritat i que volen fotos teues i amb tu. Un cop acceptat és fàcil. És una cultura molt poc tímida i oberta en general pel que. veig

Comence l’autostop a les 8:40 (3h després de l’eixida de sol, això em deixa 9h de sòl per fer 14h de carretera: P)

Faig 600km de hitchhiking, en 11 vehicles, un és un taxi, un camió amb 5 persones al front, i altre un bus: P

Hi ha uns 50km de carretera principal completament destruïda, el enginyer civil que m’arreplega al darrere d’una camioneta em diu que no l’han arreglat en 25anys. La resta de la carretera és bona.

Arribe sobre les 4 a la intersecció a ketapang, i encara estic lluny de la linea del eclipsi total. La carretera cap a ketapang (el meu destí original) és molt mala i desidisc continuar per la principal, que va est i no sud.

Plou, plou molt després de 3 hitchs, però decidisc anar caminant tot i així,  greu error, tot i el plubisquer acabe empapat. Com a mínim veig un bonic arc de Sanmartí que pareix estar a un centenar de metres de mi ixint de la vall. No passa quasi cap cotxe (ni moto) en 1h, fins que un pick up m’arreplega. Però vaig al descobert damunt mobles, sofrint més plutja. Tot i així a estones el cel s’aclara i la posta de sol a les muntanyes forested a dalt del pickup són màgiques.

Finalment ja negra nit desde el pickup pare el bus i vaig en ell, sentat a terra. Musica horrible super forta. Deuria haver parat en la 1a parada després d’entrar a la línea de l’eclipse, però no faig per confusió, falta de paraules i cansament (estic prou xop encara).

Pare a la següent, però és 1h30min després, travessant 2 o 3 tempestes. Després d’explorar el poblet, dorc a la parada del bus, on altra gent dorm.

Hi ha estrel·les al cel, bo per a l’eclipsi dema.

Leave a Reply

