Diaris de Borneo, dia 6, aventura!

M’alçe tard, les 8, es suposa que en 8 h de carretera puc estar a la costa. La  vida et demostra que la realitat no és així 🙂

Creue el riu demanat passatge a una barqueta, l’altra banda és encara més cases sobre l’aigua, i descobrisc una escola sobre l’aigua! Sóc l’atracció de la jornada, em fan decenes de fotos en els xiquets i continue.

No hi molt de tràfic tot i que la carretera és bona. Una moto m’agafa i la carretera esdevé un Fangar prompte. Tot empitjora quan comença a ploure fort: P . Parem i una barqueta passa per darrere la casa on estem, com tot es vegetació es com si navegara per meitat del camp :D. Tot està inundat, cosa que em mostrà que una carretera no es pot donar per cosa segura en època de plutges.

La carretera s’acaba en una zona inundada on tots els cotxes han parat, vuic continuar ja que pareix que hi ha un minipont de fusta al qual s’arriba travessant l’aigua però em diuen que la fondària és fins a la cintura. Accepte que em travessen en barca però em comencen a conduir molt més enllà,  la carretera està completament inundada en molts altres llocs, i completament desapareix per molt de temps. Dic que no tinc diners i el conductor em diu que no hi ha problema… gaudisc del paissatje, trabessant esquelets de cases inundades.

Hi ha kms i kms d’inútil  carretera de ciment construïda sobre l’aigua, ja que no connecta en lloc més. Pot ser en època seca té us. Com d’importants són les infraestructures per comunicar i abaratir costos.

La imatge del dia, la barqueta em deixa a una punta de carretera i camine, un riu m’espera al davant, totalment desbordat, sobre ell un alt pont s’alça orgullós però inútil desafiant a l’aigua, l’accés al pont està cobert per 3 pams d’aigua, sort que porte sandàlies i pantalons curts.

Després de pujar el pont a l’altre costat altra inundació, però aquesta per uns centenars de metres. Un poblat s’alça vora el riu, completament engolit per l’aigua d’aquest, habitants aquàtics.

Després de la travessa tenint la sensació de caminar sobre l’aigua, asfalt altre cop, però es posa a ploure de veritat i pare a una tenda (he après de fa uns dies a no caminar en pluja forta). Allà el propietari em convida a cafè, pastes i sopa sense jo demanar res i dient que no. L’amavilitat d’ací no té aturador.

Para la plutja i continue amb l’autostop. No hi ha cotxes així que opte per moto. La carretera és terrible altre cop, un estudiant em porta al darrere, en una vespa, corre prou i patisc per una caiguda per 1r cop: P.

Parem a un poble, on caminant em conviden a te (després de renunciar a una cervesa)

Para després de prou de temps caminant un taxi ple, que em du, graris altre cop, fins Sukamara, la meua destinació.

Faig carreteres que no estàn als mapes en meitat de camps de palmes i en estat de perfecte a terrible, passant per molt de fang.

A Sukamara vuic un barquer per anar riu amunt fins Marismata, però ja és tart i em diuen que no hi ha. Puc agafar un speedbat a Jambi i d’allà carretera a Marismata. El 1r speed Boat que ix, amb un moble de hellokitty, l’agafe. Són 17km per riu. Al minipoblet em diuen que hui no hi ha transport per a marismata. Són les 4 i queden 2 h de sol. Decidisc dormir allà deprés de fer només 100km dels 400 que deuria.

En el temps mort explore el poble d’un carrer (fusta sobre aigua també). Descàrregue un vaixell i el càrregue a un camió i em banye al riu, corrent molt forta! Moltes fotos amb els locals.

Es veu que han estrangulat a un home per infidelitat a 2km d’on estic, m’ensenyen la foto del cadàver, i veig l’ambulancia que demana on és el mort. Els locals però es preocupen que dorga  allí (parada del moll) i el que m’ensenya la foto em convenç que torne a sukamara per dormir i m’invita a sa casa.

Tornem quan es fosc, l’home em convida a sopar peix a as casa, I deprés a ca sa mare estofat de cervol que ha caçat son germà. M’ensenyen un cristall enorme d’on fan els grans anells que la majoria dels homes de Kalimantan porten. Dorc a terra.

Leave a Reply

