Diaris de Borneo, dia 7, matí, regles

M’alçe pel matí i a la casa del meu hoste tot va més lent del que espere. Fins les 7 no fem marxa i per a quan arribem al moll. l’speedboat que m’ahavia portat i on m’havia deixat el banayador ja se n’ha anat i em diuen que no tornarà fins les 2pm (he d’esperar 2h a que em siguen això).

No hi ha vaixells a marismata per tant pregunte a un de carrega i em diu que a la 1 va cap allà. No sé si esperar o fer marxa, l’alternativa és tornar a Jambi i agafar allà més autostop, em diuen que no hi ha transport fins les 11. Desidisc anar en el de carrega però a les 10 em diuen que puc anar en el speedboat i que algú en un pickup em durà a Marismata, sense pensar-m’ho puge, tot i que a la barqueta em repense si anar o no.

Al final incert agafe el pickup en el malestar que he deixat córrer una oportunitat de fer quelcom especial. Per evitar que això torne a passar cree regles de viatge mentre faig el tortuós i polsegós viatge en meitat dels camps d’oli de palma.

Regla 1, desició: Sigues tu sempre el que desidis el que fer, no deixés que altres ho dagen per tu, a no ser que no sàpigues d’altra opció.
Regla 2, camí i temps: Mai tornés enrrere ni desidisques que el temps és important, gaudis del temps, a no ser que no hi haja altra opció.
Regla 3, ajuda: No deixés que els altres t’ajuden, a no ser que siga part de la regla 1 o 2 o no conegues  altra opció.
Regla 0, selecció: Selecciona les opcions basat en la curiositat i novetat, a no ser que no hi haja altra opció.

El pickup em deixa al poble, vaig cap al riu i es posa a PLOURE, pluja de veritat. No em puc moure per 3 hores, un home em convida a te.

Leave a Reply

