Diaris de Borneo, dia 7 vesprada, pluja

Pluja, perquè tan llarga, porte 3h esperant a que passe, era tan forta que ni podia moure’m a un lloc on fer autostop, tot i aixi he esperat massa i pareix que estic atrapat. Tots sabem (les meues parts) com odie estar atrapat i això em molesta molt… perquè no hi ha eixida? es a dir, perquè tants pocs cotxes i que no paren.

Tot açò m’ha d’ensenyar ser pacient, però per ara no està funcionant, i no abandone el pensament que he deixat el vaixell com opció.  He de deixar córrer el passat i relaxar-me per al futur, però no puc gaudir del present en aquestes condicions. Com a mínim. He de aprofitar l’experiència per aprendre. L’últim cop que la pluja em canviar tant els plans em vaig cabrejar molt. Ara estic a mitges.

He aconseguit un camió que em deixa en meitat dels camps de palmeres. Sembla que es pot anar per 2 camins diferents, visca els camins d’oli de palma!
Ara a esperar. Plou però estic en un lloc per menjar en una intersecció als camins de palmeres
Un cotxe ple de caixes per a les plantacions d’oli de palma van a un poble de camí al meu destí.  Comença una aventura de camins enfangats en meitat de les palmeres i repartint material pels campaments de les plantacions.

Infraestructura és importantisima!  El que han hagut de fer eixes mercaderies per arribar allà és impressonant. On hauran estat creats?, i tot el tortuós camí que han hagut de fer. A més males carreteres perjudiquen molt els vehicles,  encarint més el cost.  Per això la costa sempre és més rica, el transport marítim assegura millor accés a productes.

Aquest és una bona forma de dir sí una zona està “desenvolupat” o no. Com de  fàcil és accedir a recursos. Transport,  electricitat,  aigua.

Arribe a Air Upan tard ja de nit i busquen un hotel, losman,  per 50mil rupies. Estan plens, però demane dormir al rebedor i em deixén: )

Leave a Reply

