Diaris de Borneo, dia 8, carretera

M’alce prompte al matí, 5:40, pague 50mil, tot i que em demanen 80 i camine.

Intersecció que no sé on va, camine per carretera fangosa 40min.

El 1r cotxe que passa para i després d’explicar en dificultats que tot i no anar al mateix lloc em pot dur un troç, em du a un event en que el president de la regió (ketapang) ha de vindre.
Festivitats i musica tradicional per commemorar uns programes educacionals i professionals per la comunitat (gent major també).

Esperant que acabe l’event arriba un antropòleg japonès al que m’unisc i faig 200km en moto per carreteres horribles. Són tan males i estan tan inundades que cal anar fent zigazages i camins ocults a les plantacions de palmeres. En certs punts els locals han construit taulons de fusta sobre els bassals més grans i cal pagar peatge per passar (2000r), tot un espectacle,

Ell fa recerca d’un regne en 2 parts; baix riu i alt riu, la seua història, les accions dels governants  i interacció en els colons holandesos i el govern indonesi després de la indepenencia

M’explica que les terres les poseisen els locals, però que tot i així les destrueixen perquè donen molts diners, volen donar educació als fills, i les companyies saben com persuadir. Fins el punt que els locals maten els. orangutans per a que l’àrea no es protegisca. També odien les ONG.
Supose que és com el tabac, ací tothom fuma, i ofereixen el tabac sempre que ells fumen, per tant com és una cosa que tots fan i hi ha pressió social és acceptada com la norma sense pensar en les males conseqüències.

Arribem tard a la nit a Ketapang i
em busquen amb un amic finalment un hotel per 40mil rupies, no puc dormir amb el Japó per algun motiu que no em vol dir, em conviden a sopar però, tot i que he dit que convidava jo.

Leave a Reply

