Diaris de Borneo, dia 9, autostop màgic

plou al matí, però para

Vaig a buscar els ferris però no els trobe, hi ha una comunitat xinesa gran, en un temple molt cridaner. Camine per la ciutat fins que em canse i faig autostop, el qual solprenenentment em du a una ONG d’orangutans, plena de voluntaris. L’organitzador m’explica 4 coses de la protecció dels boscos. Ara algunes plantacions reserven 10-20% del area a bosc.
Ells treballen en comunitats que  permeten crear santuaris per els orangutans i avisar per rescatar els que tenen problemes.
Em conta també que a est Kalimantan han ralat i cremat tant que ara hi ha un dessert que es va fent més gran.

Parle un poc en ells dels viatges i vaig cap a la carretera per poder agafar altre autostop. Després de 2 curts ja estic fora de la ciutat i m’agafa el telecomsat Crew!

Una furgona pickup amb un matalàs al darrere i toldo, em pregunten si “no problema” dic que no i riuen molt :). Em duen tot el camí fins Sukadana, 2h i pico. Saben un poc d’anglès i m’expliquen que treballen instal·lant torres de telefonia, fotos xules a dalt dels mastils, molt alts.

Ja a Sukadana plou però em conviden a estar en ells,  anem a la platja, preciosa, en una illa a la badia, i un riuet i barquetes de pescadors.

Sopem i junguem al domino. Em conviden a dormir, una casa molt bàsica,  de fusta, sense ni Bayer: P. Dormint un gros roncador que pega patades em toca al costat, però dorc bé 🙂

Leave a Reply

