diaris de borneo, día 17, Sarawak.

image

Després de molt de pensar, d’un parell de llançaments de monedes, i de moltes cavilacions a l’últim moment decidísc no fer més aventura per ara per estalviar temps. I bàsicament perquè és fer més del mateix amb l’únic alicient de la frontera exòtica però sense temps per gaudir del camí com toca. Borneo, Kalimantan, vol temps, però et recompensa en un tracte personal magnífic.

Comence l’autostop, hui no funciona tan bé com de normal, tot i així encadene una moto en un cotxe i un pickup duent motos en una moto que em para. Camine vora 1h creuant un llarg poble on em faig fotos en una escola d’oficis, estàn practicant soldadura.
Després encadene un cotxe en un camió que em du fins la frontera tot i estar a 5km d’on ells anaven. Més amabilitat perquè sí. A la frontera cap problema aquest cop i després de caminar un poc m’agafa un malay en un anglès perfecte que està casat en 3 dones, la última fa poc i encara no té fills amb ella. És impressionant trobar-te en casos així i li deuria haver fet més preguntes i no callar-me per discreció.

El següent l’autostop m’ha de dur tot el camí fins Sibu on un CS m’ha confirmat que m’hospeda.

L’home de l’autostop és terriblement amable,  treballa com a enginyer supervisor de maquinària a una central de carbó. Transportaa uns pollastres de lluita per a un amic i ha fet un viatge de 8h per atendre una reunió d’1h… Em convida a un parell de cerveces i un sopar enorme i em du fins l’entrada de Sibu.

Aconseguir que algú em préste el mòbil ací per cridar és increïblement difícil, i pel poc que he vist són tot xinesos.
All final contacted en el meu CS que em replega un poc després. Treballa com a model a temps parcial i hui ha estat a una desfilada de 4h. En general no té projecte vital i està en una feina governamental per els diners. I com la majoria de malasis que em trobe està plenament informat d’affers polítics i del funcionament de les coses. Em comenta que Sarawak vol recuperar l’autonomia perduda i que l’odi al govern central altament corrupte és gran, però que el president d’ara de Sarawak és molt anti corrupció i pro autonomia.

Leave a Reply

