Diaris de borneo, dia 24, paradis al final de la pluja

image

The more you Travel, the more you survive, the stronger you feel. But you can’t let that feeling get over you.

Plou, crec que des de que he arrivat a Borneo totes o quasi totes les nits a plogut.

M han convidat a quedar-me a la NGO Yoakob tan de temps com vulga. Em tempta la idea, tant que decidisc anar-me’n quan la pluja finalment para un poc. Kalimantan realmet atrapa.

Mr. W, el professor d’anglès/agricultor ha vingut mentre esperava que la pluja passara i m’ha dut una botella d’aigua, un desdejuni i pastes. Quan para la pluja em conduix 20km fins a una intersecció on comence l’autostop.

Estic provant un mètode nou per l’autoestop, al mateix temps que alce el polce, meneje amunt i avall l’altra ma. No sé  sí es casualitat però el 1r cotxe para. Una família. Uns 40km més en una carretera prou destruïda. Em paren i el 2n cotxe em para. És en Bayan que parla un poc d’anglès i per sort per a mi té la dona a 4h de camí. Cada cap de setmana fa el camí i hui m’ha arreplegat. Sort perquè de les 3h de camí restant 2h30min plou molt fort. És curiós conduir per una carretera prou mala, en molta pluja, i on les lianes poden xocar en el teu cotxe.

Bayan escolta reagee i ska (indonesi)! És de java però el pare fa 30anys que està ací i ell 20, perquè es guanya millor la vida. Pel que m’ha comentat altres Java, tot i ser mes poblada i desenvolupada, és més pobre. Deu ser que la redistribució de recursos és molt desigual, com a l’Europa del s.XIX i per tant hi ha emigració  a les “colonies” (les illes grans menys poblades).

Esperant en el taller un camió ple de restes de palmeres va en la mateixa direcció i m’arreplega, per deixar-me pocs kms endavant, plou un poc.

Camine prou fins que una moto m’agafa i em du 40km.
Després no passa ningú per prou fins que el 1r camió em du fins prop de Biduk-Biduk.

Paradís.

Cap cosa que diga podrà exagerar com de paradisiac aquest lloc és! Kilòmetres i kilòmetres de cocorers alineats davant d’una plaja enorme, blanca, d’aigües turqueses que en marea baixa l’aigua retrocedeix centenars de metres.
2 notes, hi ha arbres solitaris en meitat de la mar, centenars de metres endins, i les casetes i cocoters estàn a jardinets en gespa perfectament tallada per baques i cabres.

Un home i el seu net que els faig una foto em duen uns kms, i una camioneta feta pols però molt inspiradora em du fins un port natural en la desenvocadura d’un riu. Allà em diuen que no hi ha vaixells per  Sulawesi, però  que a un port a 20km hi ha.

A la 1a moto que passa em fa el favor, crec, de conduir-me els 20km fins on estàn els vaixells.

Allà  primer em diuen que no anirà a Sulawesi fins d’ací una setmana! Way too much!! després que en 3 dies un vaixell anirà, estem a dilluns, em diuen que el dimecres o dijous. Bé si és el dimecres puc esperar, després de tot anar a la següent ciutat em costara 3 dies com a mínim…

Em vaig fent un plà al meu cap. Done voltes pel camí  rodejat de cases i veig un parell de llocs on ouc pasar la nit. A més el 1r està a prop d’uns banys públics i llocs per menjar.

Quan torne al lloc per menjar per llegir o escriure un poc un home em crida que m’unisca a ells. Tenen un anglès bàsic, ell i el seu amic que són policies. Em pregunten el tipic i quan dic que dormiré al ras l’home em convida a sa casa. M’ho pense un poc i accepte.

A la seua comunitat familiar (no es pot dir casa, són 6 cases on viuen la majoria dels seus 10 germans i els pares, dabant de la preciosa plaja en arbres a la mar i cocoters ). Em conta que són de nord Sulawesi i que estàn ací fa molts anys.

El més interessant és que quan li dic que busque l’aventura, em comenta que ell va anar a Lagos en nigeria en una data que no entenc (pot ser fa poc o fa més de 30 anys). Va estar un any treballant com a operador de maquinària en una mina de carbó al centre de Nigèria! molt interessant.

A més l’home sap de l’indepenència de Catalunya i algunes paraules en Castellà (señorita :), quasi tots els equips de primera de la lliga de Fútbol espanyola, com també política internacional i les capitals de països de sud america i Àfrica ! Home il·lustrat.

Altres amics i/o família  estàn ací però cap parla anglès. Sopem peix i arròs (curiosament molta gent està preocupada per si puc menjar arròs o no) i dorc al rebedor.

Hui la nit és clara, cel estrel·lat.

Leave a Reply

