Diari de Sulawesi, dia 10, lluita de bufalos

image

Cororolari de la 1a llei del viatger solitari, si coses no pasen, fes que pasen 🙂

Matí  curiós, la gent continuant dormint al terra mentre altres ja fan vida a l’espai.

Altra sesió de preguntes. En tornen a comparar en jesus, comença a ser inquietant… Massa cristians ací.

Estic anant cap al sud a mig dia i tinc el sol a l’esquena, és  super divertit estar a l’hemisferi sud! 😀

Lluita de bufalos,
Fa 2 dies em digueren que a prop del loc on dormia farien una lluita de bufals d’aigua. La curiositat em pot, i tot i que és  abus animal en públic hi vaig.

Caminar i Autostop. En Renault, un xic jove en prou bon anglès, m’arreplega ja a prop tot i que ens perdem per arrivar.i caminemcamine molt. Hi ha milers de persones, està a rebentar. I ole de fang per tot 😛

Originalment es va fa per als morts d’un poble. És prou comú i cada mes en la zona hi ha 5 o 10 events així.
Però amb el temps ha desenvolupat apostes, cosa que no era tradicional.

Es veu que si talles els testicles als bufals les banyes li creixen llargues. Però eixos animals no són per al combat. Els animals de lluita no fan resre més  en sa vida que combats, i són moooolt cars.

Bé el combat prou decepcionant, el qual és  bo ja que és menys brutal. És com el futbol, molt de temps en que res passa per a tindre uns pocs moments d’excitació. He vist 8 “combats” i en 4 un dels bous ha passat del tema i se n’ha anat. En 2 els bufalos simplement han pasturat i banyat al fang. En un han caminat i xocat un parell de cops, i només hi ha hagut un seriós en que han xocat i s’han enganxat quasi tot el temps.

Tot i això  la gent no s’ha mogut i espera pacient. Supose que això explica en part que els agrade el Fútbol. Molt de temps en que res no passa per a uns pocs moments d’excitació. He de dir que un 70-80% del públic són homes.

M’ha dit en Renault que és normal que en un event (que dura unes 5 o 6 h) un bufalo mora si xoquen fort, però això no ha passat, jo només he estat 2h. Ha dominat la natura pacífica de les bèsties que preferien passar del tema com és de trellat.

Encata hi ha a toraja gent molt major que no té cap religió oficial, només la tradicional. Però estàn morint, el pare de la dona del tio d’en Renault és un cas.

Un buffalo albí amb taques negres i ulls blaus són 900 milions de rupies, 60.000€!

Renault em convida a anar a unes excursions, però plou així que només anem a sa casa, on la seua neboda és autista i son pare no té feina, cosa que fa que hagen d’esperar més  de 2 anys per reunir els fons per fer un bon funeral per la iaia.

M’ensenya unes espases i teixits i monedes de plata de més de 300 anys que les famílies utilitzaven per decorar les cases fa temps.

Després de la plutja torne al secretariat del joves cristians i m’acomiade dels que van a Makasar en bus.

En Birdman, un local de l’associació, em convida a dormir a sa casa. El seu pare sap molt de cultura toraja.

Dormim a un llit al sostre de la casa en construcció XD Per sort hi ha altre sostre de llauna al damunt, plou tota la nit.

Encata hi ha a toraja gent molt major que no té cap religió oficial, només la tradicional. Però estàn morint, el pare de la dona del tio d’en Renault és un cas.

un buffalo albí amb taques negres i ulls blaus són 900 milions de rupies, 60.000€

Leave a Reply

