Diari de bitacora Alken Prima, 2, espècies!

image
From ternate view of tidore volcanic island.

Mal inici de dia, a les 2:30am els altaveus junt als que dormia començen a emetre fútbol. Tinc estranys somnis de Fútbol fins que no puc més i m’alçe.  Vaig a dormir a la coverta.

Allà  fa calor i hi ha mosquits i fa olor a ceba que estava pelant la nit anterior :P, però dorc bé, si no fora perquè a les 4 del matí ́es posen a netejar la nau i xarrar al meu voltant (són les 5 hora local).

em diuen que anirà a les 2 el vaixell se n’anirà, canvi de les 7 pm que m’havien dit air… un home de la tripulació, un que crec que vaig ajudar a pelar minicebes ahir s’oferís a conduir-me per ahi, però al final després de seguir-lo va en un ojec. Jo seguisc al capità i em diu on conseguir crèdit per al mòbil, se m’ha acavat al matí, 29 dies després.

Em sente  a un banquet vora mar per fer plans i vore si contacte en la CS, Kak (curt de kaka :P).

Després camine cap a un fort i el palau del Sultà, però poc després veig una eapecie de sopa de fesols com a.menjar de carrer, no em resistisc i en això conec al Bus que.parla anglès.

Li pregunte pel mercat i despés per traure diners i s’oferis a dur-me arreu. Al banc no em canvien euros i ha d’anar a altre banc, on si canvien però  no fins les 10:30. En això em diu d’anar a sa casa on podré vore Nou moscada i clavells d’especia, la meua excusa per viatjar a les maluques :D, conéixer al seu lloc d’origen les famoses espècies que iniciaren la epoca d’exploració a Europa.

Son pare cultiva els arbres i els ven com a plantons. Ell va hospedar a un de Còrdova (mikel) fau un mes, va estar el tio 2 setmanes a sa casa (se m’escapa que hi faria tant de temps). El seu professor d’anglès era britànic i els ensenyava gratis a canvi que foren tan amables amb els turistes.

Despes de vore els arbres de nou moscada i clavells s’oferis a ensenyar-me el mercat. Allà contacte finalmet en Kak per watsap. Quedem en 40min al Fort Orange (dels holandesos). Mentrestant anem al banc, però hi estarem 1h allà. Per canviar 50€ mmagafen tots els detalls del passaport i una adressa! (Bus dóna la seua).

Esperem al fort 40min fins que arriva Kak. El fort és  boniquet, però ñes muralles son reconstuides en formigó, fent-lo moooolt gris. La info està en Holandès i indonesi només  😛

La kak s’ofereix a dur-nos a un llac en el seu cotxe. Parla molt bon anglès après a jacarta.

Anem al llac i veuem unes cabres molt grans, estranyes i boges :D, això  explica l’expressió d’estar com una cabra!

El llac és un antic con vocanic junt a la mar, molt bonic. Selfies i anem a menjar, és una casa normal.i corrent però  en un banquet a fora on servisen nasir kuning (arròs geoc :). Em duen al port i arribe a les 2 en punt al vaixell, només per a que em diguen que estarà fins demà al.les 10 del matí. Prove de conractat la Kak però  no puc a temps.

En això l’home de les cebes n’ofereix que agafe la moto, imimitadament fins demà  a les 10 :D, sí u no té la flor al cul no sé que té.

Sense pensar-ho massa vaig a ca el Bus (deuria haver fet encàrrecs jo primer), ob l’espere.per un.poc. Quan arriba li dic si vol anar a l’altre llac. Està  content i.anem en.ma moto, però  primer li demane que em duga a inmigració per preguntar per l’extensió de la visa.

Em diuen que ho podien fer, però com tanqueb en 1h i demà es festa doncs que mala sort.

Anem al llac però 1r parem a un riu de lava format per pedrots enormes, fotos xules.

El llac és un altra caldera volcànica junt a la mar, aquesta molt més dramàtica ja que és molt més profunda i les parets són quasi perpendiculars.

Tonem donant la volta a la illa i anem a que m’arreglen les sandàlies per 6é cop.

El duc a sa casa perquè a les 7 té classe d’anglès. Però plou i ell se’n va (té pluvisquer) i jo espere a sa casa a que passe la plutja. Te i pastes de cacauets delicioses amenitzen l’espera.

Torne al vaixell, però  de camí plou un poc més i pare a menjar nasi kuning, i ja rebentat vaig al vaixell a dormir. Torne a dormir a la cabina de pilotatge, error quan hi ha Champions.

Leave a Reply

