Diaris de Papua, dia 32, 9th detention


Air vaig cridar al consulat i em van dir que ja tenien el passaport, vaig al matí i sorpresa, els policies estan allà esperant-me.

Em duen fins a l’oficina central de policia i la resta del dia és una llarga entrevista, llarga…

El tio és bastant intel·ligent i cult, sap de Franco i m’explica super bé (tot i que parcial) tota la situació sociopolítica de papua.

L’informe que està fent està construint al damunt d’un antic interrogatori de maig 2015. Increïblement puc llegir tot el que posa abans que hi escriga damunt… L’interrogatori era a un tio que feia entrevistes a gent de papua que pagava suborns a dins d’una empresa de seguretat, poc més.

L’home en una estranya mostra de sinceritat diu que el seu cap calb, el que no es creia que George fos un nom Indonesi, és un incompetent. Com haurà de ser per a que el seu subordinat a la policia em diga això!

Al tornar el George em mostra que la meua detenció està a les notícies, i pitjor, que la policia ha filtrat el meu nom, universitat i edat, també el nom de George.

Una ràpida cerca a google em nostra que els 10 1rs resultats són la notícia a diferents mitjans i pàgines de Facebook … oh great ara estic a un estupid llistat de la CIA segons em diu el Quique quan ho anuncie al watsap.

New Achievement unlocked: make it into the local Press for one of your detentions.
Extra be on te CIA watchlist.

A la nit be un altre CS que havia contactat a jayapura em diu de quedar. És un guia de wamena, on encara van (des)vestits de la forma tradicional. Em conten que altres catalans fa unes setmanes s’apuntaren a una excursió que ell els organitzà per vore les cases arbre i quan ja havia comprat els bitllets d’avioneta per a ells i tot ho cancel·laren el dia d’abans sense pagar res, aparentment perquè el l’anfitrió, altre CS, els va dir que era un timo.

Estrany, la gent a Catalunya, i més viatgers, no sol tirar-se enrrere quan dóna la seua paraula, tot i que sóm agarrats (jo més que ni faig el viatge :P) si estàn disposats a pagar en 1r lloc haurien de complir la paraula. Si me’n recorde i puc investigaré (després de fer recerca no trobe res).

Anem a sopar a un pizzahat, terrible, però li fa il·lusió al George i després del que l’he involucrat no puc negar-me. Taste una cosa estranya bassada en menjar de Sulawesi, està acceptable.

Allà el món sent xicotet i ple de casualitats, està menjant sol l’hoste dels catalans que va dir que era un timo. És bastant tens per als 2

Leave a Reply

